تبلیغات
منتظران ظهور امام زمان مهدی علیه السلام صلوات : اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ - 7. در آمدن پرچمهاى سیاه از خراسان

حدیث روز

منتظران ظهور امام زمان مهدی علیه السلام صلوات : اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ

شمارى از نشانه هاى حتمى و غیر حتمى : 7. در آمدن پرچمهاى سیاه از خراسان
این حادثه نیز، در منابع دینى به عنوان نشانه ظهور بیان شده و در مورد آن ، روایاتى از معصومان (ع) رسیده است . مضمون این روایات آن است كه پیش از ظهور مهدى (ع) در منطقه خراسان (خراسان قدیم : قسمتهاى زیادى از ایران ، افغانستان ، تركمنستان ، تاجیكستان و ازبكستان ) انقلابى برپا مى شود و مردم در حالى كه پرچمهاى سیاه را به اهتزاز در آورده اند، به حركت در مى آیند.))
ظاهرا، پدیدار شدن این نشانه در آستانه ظهور و یا اندكى پیش از آن است ، به گونه اى كه در زمان ظهور، آنان هستند، و حضرت مهدى آنان را به سوى خویش فرا مى خواند.
امام باقر مى فرماید:
(( تنزل الرایات السود التى تخرج من خراسان الى الكوفة ، فاذا ظهر المهدى (ع) بعث الیه بالبیعة.))
بیرقهاى سیاهى از خراسان بیرون مى آید و به جانب كوفه به حركت در مى آیند. پس چون مهدى (ع) ظاهر شود، اینان وى را دعوت به بیعت مى كنند.
غیر از روایت فوق روایات دیگرى نیز وجود دارد كه نشان مى دهد، خروج پرچمهاى سیاه از خراسان قیامى است كه در آینده و در آستان ظهور برپا مى شود. در حقیقت ، آن پرچمهاى سیاه را یاران مهدى (ع) به همراه خواهند آورد.))
برخى احتمال داده اند كه منظور از خروج پرچمهاى سیاه از خراسان ، همان قیام ابومسلم خراسانى در سال 140 ه - . ق . علیه حاكمیت هزار ماهه بنى امیه است كه به از هم گسستن حكومت بنى امیه و روى كار آمدن بنى عباس انجامید.
مستند اینان ، روایت زكار از امام صادق (ع) و برخى قرائن و مؤ یدات تاریخى است . در این روایت ، با اشاره به نام و مشخصات ابومسلم خراسانى ، از وى به عنوان صاحب پرچمهاى سیاه ، یاد شده است.
ولى این احتمال درست نیست ، زیرا روایت زكار، كه مهم ترین مستند و دلیل آن به شمار مى رود، از نظر سند ضعیف و غیرقابل اعتماد است . افزون بر این ، تطبیق این نشانه بر شورش ابومسلم خراسانى در پیش از یك قرن قبل از تولد مهدى (ع) و نشانه ظهور دانستن آن ، بسیار بعید است .
به نظر مى رسد تبیین حوادث و وقایع دوران بنى امیه و بنى عباس ، در برخى روایات ، به منظور هوشیار ساختن مسلمانان و آگاهى دادن به آنها نسبت به وظایف حساس خویش در آن دوران است نه تبیین علام ظهور.
پیش گویى این حوادث ، به خاطر اهمیت فوق العاده آن براى مسلمانان آن زمان و نسلهاى آینده بود.
این نكته نیز در خور توجه است كه حاكمان بنى عباس تلاش مى كردند، قدرت را از دست بنى امیه بگیرند، از این روى ، ((نفس زكیه )) را مهدى معرفى مى كردند و از جانب دیگر سعى مى كردند شورش ابومسلم خراسانى را در راستاى قیام مهدى (ع) و نشانه ظهور وى قلمداد كنند. بر این اساس ، همان گونه كه پیش از این هم یادآور شدیم ، بعید نیست حاكمان بنى عباس ، به دلخواه خویش ، در این روایات دست برده باشند و آنها را با خود تطبیق كرده باشند.

نویسندگان

نظرسنجی ظهور نزدیک

    آیا به نظر شما ظهور نزدیک است؟





PageRank Get our toolbar!

فال انبیاء

فال انبیاء





در خبرنامه سایت عضو شوید. در قسمت اول (نام) و در قسمت دوم (ایمیل) خودتان را وارد نمائید با تشکر از شما منتظر عزیز.

گالری عکس

  > اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ >
  • آخرین پست ها

آمار وب سایت

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
۞ google translate * مترجم گوگل ۞


استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین


  اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَ بَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْكَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَ ضاقَتِ الاْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّماَّءُ و اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَیْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِى الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِكْفِیانى فَاِنَّكُما كافِیانِ وَانْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ