تبلیغات
منتظران ظهور امام زمان مهدی علیه السلام صلوات : اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ - 9. فراگیر شدن جهان از ظلم و جور

حدیث روز

منتظران ظهور امام زمان مهدی علیه السلام صلوات : اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ

شمارى از نشانه هاى حتمى و غیر حتمى : 9. فراگیر شدن جهان از ظلم و جور
فراگیر شدن ظلم و جور، از نشانه هاى معروف ظهور حضرت مهدى به شمار است . این نشانه ، در روایات بسیار، به چشم مى خورد. در بعضى به همین عنوان كلى ، مورد اشاره قرار گرفته ، چنانكه در روایت معروفى كه با سندهاى گوناگون نقل شده آمده :
(( یملاء الله به الارض قسطا بعد ما ملئت ظلما و جورا.))
خداوند، به وسیله ظهور مهدى علیه السلام زمین را پر از عدل و داد مى سازد، پس از آن كه از ظلم و ستم پر شده باشد.
یا از حضرت مهدى (عج) نقل شده :
(( علامة ظهورى كثره الهرج و المرج و الفتن ...))
نشانه آشكار شدن من ، زیاد شدن هرج و مرج و فتنه ها و آشوبهاست .
گاهى نیز، زیاد شدن گناهان و مفاسد اخلاقى و اجتماعى در میان مسلمانان ، به عنوان نشانه هایى نزدیك شدن ظهور پیش گویى است .
علامه مجلسى در باب نشانه هاى ظهور، روایتى را از امام صادق آورده كه در آن ، بیش از یكصد نوع گناه و انحراف اخلاقى ، اجتماعى ، اعتقادى و فرهنگى كه در دوران عیبت ، دامن گیر جوامع اسلامى مى شود، پیش گویى شده است ،(354) از جمله : رشوه خوارى ، قماربازى ، شراب خوارى ، زیاد شدن زنا، لواط، قطع صلح رحم ، سنگ دل شدن مردمان ، اهتمام مردم تنها به شهوت و شكم ، از میان رفتن شرم ، نپرداختن زكات و خمس ، كم فروشى ، بى اعتنایى به اوقات نماز، آراستن مساجد به زیورآلات ، گزاردن حج به انگیزه هاى مادى و براى غیر خدا، رعایت نكردن احترام بزرگترها، پیروى از ثروتمندان ، صرف كردن سرمایه هاى عظیم در فساد و ابتذال و بى دینى ، چاپلوسى و تملق گویى و
ღஜ... .
زیاد شدن این فسادها و آلودگیها در میان مردم ، در واقع ، نوعى از فراگیر شدن ظلم و جور روى زمین است . البته فساد و گناه ، كم و بیش ، در میان مردم بوده ، مهم ، فراگیر شدن آن است ، به گونه اى كه بدیها بر خوبیها، ضدارزشها، بر ارزشها، غلبه مى یابد و لهیب آتش فساد و تباهى ، دامن همه را مى گیرد و جامعه انسانى در باتلاق فساد و انحطاط فرو مى رود.
افزون بر این ، گسترش حاكمیت استكبار در روى زمین در استضعاف و محرومیت قرار گرفتن پیروان حق ، كه بر اساس پیش گویى امامان (ع) در آستانه ظهور پیش خواهد آمد، نمود دیگرى از بى عدالتى و زیاد شدن ظلم و جور است .
در زمان حاضر، سلطه ستمگرانه و غارتگرانه استكبار جهانى و استثمار به غارت ثروتهاى ملتهاى محروم ، طلیعه اى از تحقق این نشانه و فراگیر شدن ظلم و جور است .
یادآورى : سخن از زیاد شدن ظلم و جور و گناه و كم شدن افراد صالح است ، نه این كه همه مردم كافر شوند، یا افراد صالح هیچ نباشند. در همان زمان ، كه همه جا را تباهى فرا گرفته و ابرهاى تیره گناه سایه افكنده ، افراد پاكباخته ، متعهد و صالحى كه زمینه قیام آن حضرت را آماده مى سازند و در حمایت از آن منجى بزرگ ، به جهاد بر مى خیزند.
در روایات ، در حالى كه از زیاد شدن ستم ، به عنوان نشانه ظهور یاد شده ، به این نكته اشاره شده كه جامعه منتظر مهدى ، باید در به پا داشتن ارزشها و مبارزه با ضد ارزشها، تلاش جدى بكند و منتظران ، به تهذیب نفس ‍ بپردازند و
ღஜ... .
شهید مرتضى مطهرى ، روایتى از شیخ صدوق مى آورد مبنى بر این كه : منظور از فراگیر شدن ستم ، آن است كه هر یك از شقى و سعید، گروه حق و باطل ، به نهایت كار خود مى رسند. ستمكاران و بدكاران ، به نهایت درجه بدى و نابكارى مى رسند و لهیب آتش آنان همه را فرا مى گیرد. در این هنگام ، كه صالحان در مظلومیت و استضعاف به سر مى برند و همه راههاى چاره بر آنان بسته مى شود، مهدى (ع) ظهور مى كند و دنیا را پر از عدل و داد مى كند
ღஜ.

نویسندگان

نظرسنجی ظهور نزدیک

    آیا به نظر شما ظهور نزدیک است؟





PageRank Get our toolbar!

فال انبیاء

فال انبیاء





در خبرنامه سایت عضو شوید. در قسمت اول (نام) و در قسمت دوم (ایمیل) خودتان را وارد نمائید با تشکر از شما منتظر عزیز.

گالری عکس

  > اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ >
  • آخرین پست ها

آمار وب سایت

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
۞ google translate * مترجم گوگل ۞


استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین


  اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَ بَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْكَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَ ضاقَتِ الاْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّماَّءُ و اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَیْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِى الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِكْفِیانى فَاِنَّكُما كافِیانِ وَانْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ