تبلیغات
منتظران ظهور امام زمان مهدی علیه السلام صلوات : اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ - اشكالاتى كه در باب نشانه ظهور، مطرح شده است

حدیث روز

منتظران ظهور امام زمان مهدی علیه السلام صلوات : اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ

اكنون كه برخى از نشانه هاى ظهور را مورد بررسى قرار دادیم و به میزان صحت هر یك و نیز اقسام آن اشاره كردیم ، یادآورى این نكته را نیز لازم مى دانیم كه در باب نشانه ظهور، گاهى اشكالاتى مطرح شده است كه بد نیست در این جا به آنها اشاره كنیم .

1- دلسردى و یاءس

با توجه به این كه نشانه ها بر اساس پیش بینى معصومان (ع)، در طول دوره غیبت واقع مى شوند، مسلمانان چاره اى ندارند جز آن منتظر تحقق آنها بمانند و در برابر رخدادها تسلیم باشند. روشن است كه این ، سبب دلسردى و یاءس آنان مى شود و در نتیجه از تعقیب اهداف بلند اسلامى و انجام وظایف و مسؤ ولیتهاى خویش ، دلسرد مى شوند.
این اشكال درست نیست ، زیرا همان گونه كه پیش از این اشاره كردیم ، نشانه هاى ظهور، چه حتمى و چه غیر حتمى ، امورى نیستند كه تغییرناپذیر باشند و بدون هیچ تغییرى و به گونه خودكار، در موقع مقرر واقع گردند، بلكه آنها بر اساس پیش بینى معصومان (ع) در صورتى كه اوضاع و احوال ، به همان روال كه پیش بینى شد، جلو رود واقع مى شوند و تنها بیانگر نزدیك تر شدن ظهورند، نه چیز دیگر.
در میان این همه نشانه اى كه براى ظهور بیان شد، تنها شمار اندكى از نشانه ها، ناگزیرند و بر اساس تفسیرى كه از ناگزیر بدون آنها ارائه شد، آنها نیز، امورى جبرى و تغییرناپذیر نیستند و ممكن است به اراده خداوند، تغییر كنند و یا پیش و پس داشته شوند.
افزون بر این ، نشانه هاى حتمى ظهور، نشانه هاى در آستانه ظهور واقع مى شوند. بنابراین ، پیش بینى و تبیین نشانه هاى ظهور، نه تنها مایه دلسردى و سستى مؤ منان نمى گردد كه چراغ امید را در دل آنان روشن نگه مى دارد و آنان را در به عهده گرفتن نقشهاى اساسى دلگرم مى كند.
2- آگاه شدن مخالفان
تشریح نشانه هاى ظهور، به همان نسبت كه براى مؤ منان و دوستان آن حضرت ره گشاست و موجب مى گردد كه آنان با درك و بینش صحیح از زمان ، خویش را براى پیوستن به جبهه حق و كمك و یارى امام (ع ) آماده سازند، براى غیر مسلمانان و دشمنان حضرت مهدى (ع) نیز مى تواند، هشدارى باشد تا به هنگام ، خود را براى مخالفت و موضع گیرى در برابر آن حضرت مهیا سازند و به تهیه ساز و برگ جنگى و اقدامات پیشگیرانه بپردازند؟ بویژه آن كه وقتى دسته اى از این نشانه ها در زمان واحدى و در نزدیكى ظهور واقع شود، چه بسا اسباب آن شود كه دشمنان از واقع امر مطلع شوند و به سرعت اقدامات لازم را براى رو در رویى با وى به عمل آورند و مشكلات جدى بر سر راه انقلاب امام (ع) به وجود آورند؟ بنابراین ، بیان نشانه هاى ظهور، چه بسا به زیان قیام امام (ع) و یاران وى تمام شود! در پاسخ به این اشكال چند نكته را یادآور مى شویم :
الف . مخالفان از دو حال خارج نیستند:
1. گروهى اصلا منكر وجود مهدى (عج) و مساءله ظهورند و به هیچ یك از این نشانه ها، اعتقادى ندارند، مانند كافران ، مشركان و... .
2- گروهى ، ظهور مصلح كلى را در آخرالزمان ، قبول دارند، ولى این كه آن منجى ، حضرت مهدى (ع) باشد، با ویژگیهاى و نشانه هایى كه ما معتقدیم ، قبول ندارند. مانند مسیحیان و یهودیان و...
روشن است كه هر دو گروه ، اصل ظهور حضرت مهدى (ع) و نشانه هایى را كه ما براى نشان دادن نزدیكى ظهور معتقدیم ، قبول ندارند و همه را از اساس منكرند، بنابراین معنى ندارد كه آنها مترصد باشند كه به محض ‍ تحقق نشانه ها، آماده مخالفت و كارشكنى شوند.
ب . بر فرض كه دشمنان ، حضرت مهدى (ع) نشانه هاى ظهور را هم بشناسند و بدانند، باز هم نمى توانند جلوى حركت او را بگیرند، زیرا مساءله ظهور امرى اتوماتیكى نیست كه تا آن نشانه ها آشكار شد، بدون فاصله محقق شود و در نتیجه آنها بتوانند ابراز مخالفت و كارشكنى بكنند. بلكه ظهور به اراده خداوند است هر گاه زمینه را مهیا دید، به آن حضرت اذن ظهور مى دهد.
ج . نكته مهم تر این كه ، به موجب روایات ، ظهور حضرت مهدى (عج ) در شرایطى صورت مى گیرد كه به اراده خداوند، حیله گرى و توطئه دشمنان ، آشكار و خنثى مى گردد و دشمنان آن حضرت از رویارویى با وى ناتوان مى شوند و هر كارى بكنند نمى توانند به هدفهاى شوم خویش دست یابند. از این روى ، اگر همه را به درستى بشناسند، باز هم نمى توانند از نشانه ها سوء استفاده بكنند و...
د. خداوندى كه ظهور حضرت مهدى (ع) را در آخرالزمان و در شرایطى كه دنیا در آتش ظلم و تباهى مى سوزد، مقرر داشته ، خود ضامن فراهم شدن شرایط و خنثى كردن توطئه دشمنان و محافظت از آن حضرت است . انقلاب حضرت مهدى ، انقلاب عادى نیست ، بلكه انقلابى است كه به اراده تحقق مى یابد و خداوند، بهترین پشتیبان و نگهدارنده آن است .
ه‍. از این نكته نیز نباید غافل بود كه عقاید انحرافى و باطل و دید مادى مخالفان و دشمنان حضرت مهدى (عج)، سبب مى شود كه براى همه این مسائل توجیهات مادى داشته باشند و از واقعیتها و حقایق ، هیچگاه آگاه نشوند:
(( و جعلنا من بین ایدیهم سدا و من خلفهم سدا فاءغشیناهم فهم لایبصرون ))

نویسندگان

نظرسنجی ظهور نزدیک

    آیا به نظر شما ظهور نزدیک است؟





PageRank Get our toolbar!

فال انبیاء

فال انبیاء





در خبرنامه سایت عضو شوید. در قسمت اول (نام) و در قسمت دوم (ایمیل) خودتان را وارد نمائید با تشکر از شما منتظر عزیز.

گالری عکس

  > اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ >
  • آخرین پست ها

آمار وب سایت

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
۞ google translate * مترجم گوگل ۞


استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین


  اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَ بَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْكَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَ ضاقَتِ الاْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّماَّءُ و اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَیْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِى الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِكْفِیانى فَاِنَّكُما كافِیانِ وَانْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ